Helpt content op mijn website om hoger te komen in Google?

Categories:

Content maken is een vak apart. Om goede content te maken, heb je een professional nodig die daar een opleiding in gevolgd heb. Onder content vallen bijvoorbeeld teksten, maar ook afbeeldingen, video’s en opmaak. Het is belangrijk dat de content die je maakt ook goed past bij je bedrijf en wat je je bedrijf wilt laten uitstralen.

SEO is je beste vriend

Je kan je eigen content zelf heel erg goed vinden, maar niet veel hoger in de zoekmachine terecht komen. De belangrijkste vraag bij content maken is dan ook: ‘Wat is goede content volgens Google?’. Er zijn een paar dingen waar je goed op moet letten en een paar soorten content wat jou en je website kan helpen om hoger in de zoekmachine te eindigen.

Het doel van content maken is om je hoger op in de zoekmachine te krijgen zodat je klanten je makkelijk kunnen vinden en er meer ‘traffic’ op je website ontstaat. Google zal je website hoger in de zoekmachine zetten, als je je SEO-waarde van je website verbeterd. Denk aan de hoeveelheid hyperlinks die je gebruikt en de waarde van die websites, maar ook de snelheid van je website en de technische functionele eigenschappen. Je kan deze gemakkelijk testen op verschillende websites.

Wat is goede content?

Goede content heeft een andere betekenis voor Google dan voor je doelgroep. Voor je doelgroep is het belangrijk dat je content hen bereikt, dat ze de content interessant vinden en graag met andere mensen delen. Ook de schrijfwijze en de ‘tone of voice’ moet je aanpassen aan je doelgroep.

Maar wat is goede content volgens Google? Google let er vooral op welke zoekwoorden je gebruikt en hoeveel hyperlinks je gebruikt en naar welke websites deze leiden. Leiden de links naar goede websites? Dan zal Google je SEO-waarde verhogen. Natuurlijk zijn ook de zoekwoorden die je gebruikt voor deze hyperlinks enorm belangrijk. De voordelen van content pillar zijn ook erg interessante content.

Pillar content op je website

De voordelen van content pillar en linkbuilding zijn zeker de moeite op je eens in te gaan verdiepen. Linkbuilding en pillar pages kunnen je namelijk enorm helpen om je website beter in de zoekmachine te zetten. Pillar pages zijn content in de vorm van een blog. Hierin verwerk je alle vragen die klanten kunnen hebben over jouw bedrijf of website. Je legt in je blog uit wat je doet, wat je verkoop en waarom jouw website nou zo bijzonder is. Andere voordelen van content pillar content op je website is dat deze de basis vormt voor alle content die je op je website maakt. Een goed punt om op terug te vallen als je het even niet meer weet!